9 راه هوشمندانه برای جلوه مناسب نام برند و غرفه نمایشگاه

9 راه هوشمندانه برای جلوه مناسب نام برند و غرفه نمایشگاه

نمایشگاه‌های تجاری یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی و تبلیغ کسب و کار شما است. اما با افزایش تعداد رقبای قدرتمند در بازار، پیشرفت و توسعه کار دشوار شده است.  به منظور اطمینان از رسیدن به حداکثر میزان بازگشت سرمایه نسبت به زمان و هزینه‌ای که صرف طراحی غرفه نمایشگاهی و حضور در نمایشگاه می‌کنید، بهتر است استراتژی مناسبی برای این کار انتخاب کنید.

در این جا قصد داریم به معرفی بهترین راه‌هایی که شما می‌توانید از طریق آن‌ها برند خود را به بازدیدکنندگان از نمایشگاه معرفی کنید، بپردازیم.


۱- از مدت‌ها قبل از شروع نمایشگاه کار خود را آغاز کنید.

چند هفته قبل از شروع نمایشگاه، حتی قبل از طراحی غرفه نمایشگاهی خود، شما می‌توانید تبلیغات خود را آغاز کنید. امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر برای تبلیغات بسیار موثر هستند. کسانی که قبل از شروع نمایشگاه برای غرفه خود تبلیغ کرده باشند، در زمان برگزاری نمایشگاه از بقیه جلو خواهند افتاد.

۲- هدایای غیر معمول به بازدیدکنندگان ارائه دهید.

ارائه خودکارها و لیوان‌های دارای برند شرکت‌ها به بازدیدکنندگان، فاقد اصالت است و ممکن است به جای جلب توجه بازدیدکنندگان، آن‌ها را نسبت به غرفه شما بدبین کند. شما می‌توانید به جای خودکار و لیوان، هدایای بهتری مانند هدفون، بادکنک، برچسب‌های لپتاپ، جوراب، عینک آفتابی، یا حتی مکعب روبیک ارائه داده و لوگو یا تصویر برند خود را بر روی آن‌ها قرار دهید. گزینه‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و شانس این که از این طریق بتوانید برند خود را مطرح‌تر کنید زیاد است.

۳- از عبارات طنزآمیز استفاده کنید.

غرفه شما طوری باید طراحی شده باشد که مخاطب را جذب کرده و فرد بخواهد با شما ارتباط برقرار کند. عبارات مثبت و کلیشه‌ای دیگر برای افراد جذاب نیستند. شما با استفاده از عبارات طنزآمیز در طراحی غرفه نمایشگاهی خود می‌توانید نظر بازدیدکنندگان را به غرفه خود جلب کنید.

۴- ویژگی‌های مهم کار خود را برجسته کنید.

اگر نام تجاری شما در وبسایت‌های مختلف قابل مشاهده است، سعی کنید در طراحی غرفه نمایشگاهی خود از آن استفاده کنید. نام برند باید تا جای ممکن در معرض دید بازدیدکنندگان باشد. این کار قطعا توجه آن‌ها را به برند شما جلب خواهد کرد.

۵- بر روی نمایشگرهای بزرگ سرمایه‌گذاری کنید.

متاسفانه برخی کمپانی‌های بزرگ در نمایشگاه‌های تجاری از نمایشگرهای کوچک و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و این کار توجه بازدیدکنندگان را جلب نمی‌کند. اگر میخواهید برند شما بیشتر به چشم بیاید و افراد مختلف حاضر در نمایشگاه را جذب کند، در طراحی غرفه نمایشگاهی خود از نمایشگرهای بزرگ و با کیفیت استفاده کنید. فایده دیگر این کار، این است که از این سرمایه‌گذاری در نمایشگاه‌های بعدی نیز می‌توانید استفاده کنید.

۶- برای ارائه هدایا از کیسه‌های پلاستیکی بزرگ استفاده کنید.

همه غرفه‌ها و برندها در نمایشگاه‌های تجاری معمولا هدایای مختلفی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند و اکثر آن‌ها برای این هدایا، کیف یا کیسه پلاستیکی دارای نشان برند خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. معمولا افراد مختلف ترجیح می‌دهند بزرگترین کیسه را برای حمل وسایل و هدایا انتخاب ‌کنند. پس سعی کنید کیسه‌های پلاستیکی بزرگ و با کیفیت را در غرفه خود ارائه دهید تا بازدیدکنندگان مدت زیادی را از آن‌ها استفاده کرده و نام برند شما در مکان‌های مختلف دیده شود.

۷- سعی کنید غرفه نمایشگاهی خود را پر انرژی جلوه دهید.

اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم که اکثر رویدادهای تجاری و صنعتی خسته‌کننده و کسل‌کننده هستند. اگر می‌خواهید در این رویدادها خود را نشان دهید حضور شما برای دیگران باید جذاب باشد. سعی کنید در طراحی غرفه نمایشگاهی خود از پیام‌های تعاملی استفاده کنید. حتی با سروصدای زیاد نیز می‌توان توجه دیگران را جلب کرد. غرفه خود را جوانانه و پر انرژی طراحی کنید.

۸- درباره برند خود یک ویدئو بسازید.

در اکثر نمایشگاه‌های صنعتی و تجاری، مدیران شرکت‌ها در مورد شرکت خود به صورت شفاهی برای بازدیدکنندگان توضیح می‌دهند. در صورتی که یک ویدئوی مناسب و جذاب درباره شرکت و برند شما می‌تواند این اطلاعات را در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده و آن‌ها را نسبت به استفاده از محصولات شرکت شما ترغیب کند.

۹- مهمترین نکته که همان طرح کلی غرفه است.

اکثر افراد مجذوب طرح‌های جدید و خلاقانه می‌شوند. در نمایشگاه‌های تجاری، طراحی غرفه نمایشگاهی بخشی از کار است که می‌تواند برند شما را کاملا از برندهای دیگر متمایز کند. سعی کنید برای طراحی غرفه نمایشگاهی خود تا آنجا که می‌توانید هزینه کنید و در صورت نیاز از یک گروه طراحی برای این کار استفاده کنید.