نکات مهم در زمان انتخاب شرکت‌های طراحی غرفه نمایشگاهی

نکات مهم در زمان انتخاب شرکت‌های طراحی غرفه نمایشگاهی

بسیاری از شرکت‌هایی که قصد حضور در نمایشگاه‌های تجاری را دارند در زمان پیدا کردن و انتخاب یک شرکت طراحی غرفه مناسب با مشکل مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی معمولا انتخاب‌های اشتباه، هزینه‌های هنگفتی را برای شرکت‌ها در بر دارد و یک طراحی غرفه ضعیف باعث می‌شود تا شرکت نتواند با حضور در نمایشگاه به اهداف بازاریابی و تبلیغاتی خود دست پیدا کند.

در این جا قصد داریم از مهمترین نکات برای انتخاب یک شرکت فعال در زمینه طراحی غرفه‌ نمایشگاهی را بیان کنیم که به شرح زیر هستند.


۱- میزان تجربه تجاری و صنعتی

نمایشگاه‌های تجاری و صنعتی فرصت‌های بازاریابی و تبلیغاتی بسیار مهمی برای شرکت‌ها محسوب می‌شوند. به همین دلیل شرکت‌ها باید سعی کنند برای طراحی غرفه خود در نمایشگاه از طراحانی استفاده کنند که تجربه‌های فراوانی در زمینه ساخت و طراحی غرفه ‌های جالب و جذاب داشته باشند. برای این کار باید سوالات زیر را در ذهن خود در نظر بگیرید:

• شرکت مربوطه چه مدت در این زمینه فعالیت داشته است؟

• شرکت مربوطه به طور متوسط سالانه چند غرفه نمایشگاهی را طراحی کرده و می‌سازد؟

• چه میزان از مشتری‌های شرکت مربوطه پس از اولین سفارش باز هم به همکاری با این شرکت ادامه داده‌اند؟

با پاسخ به این سوالات، شما می‌توانید متوجه شوید که در گذشته شرکت مربوطه عملکرد مناسبی در این زمینه داشته است یا خیر.

۲- کمک کردن در جنبه‌های مختلف طراحی

برخی شرکت‌ها تنها بر ساخت غرفه تمرکز داشته و زیاد به بخش طراحی آن اهمیت نمی‌دهند. اما شرکت‌های موفق در زمینه طراحی غرفه نمایشگاهی خدمات گسترده‌ای برای پوشش مراحلی از طراحی غرفه در نمایشگاه‌های مختلف را نیز ارائه می‌دهند. اگر پیش از این در نمایشگاه‌های تجاری حضور نداشته‌اید حتما سعی کنید تا از کمک این شرکت‌ها برای طراحی مناسب غرفه خود استفاده نمایید.

۳- استفاده از پیمانکاران فرعی

شما ممکن است تصور کنید که شرکتی که برای طراحی غرفه خود در نمایشگاه استخدام می‌کنید تنها پیمانکاری است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. اما باید بدانید که می‌توان برای کارهای مختلف از پیمانکاران متفاوت استفاده کرد و ایده‌های مختلفی را در طراحی غرفه پیاده‌سازی نمود. البته باید توجه داشته باشید که این کار معمولا باعث افزایش هزینه‌های طراحی می‌شود.

۴- منابع

طراحان غرفه‌های نمایشگاهی که نتوانند منابع مناسبی در این زمینه به مشتریان ارائه دهند قطعا گزینه‌های مناسبی نخواهند بود. برای بررسی این موضوع می‌توانید از مشتریانی که قبلا از خدمات این شرکت‌ها استفاده کرده‌اند مشورت گرفته و قبل از امضای توافقنامه نظر آن‌ها را جویا شوید.

۵- وبسایت

شرکت‌های معتبر طراحی غرفه‌ نمایشگاهی مطمئنا دارای وبسایت‌هایی هستند که از طریق آن‌ها پروژه‌های قبلی خود و همچنین مشتریانشان را معرفی می‌کنند. یک وبسایت خوب، خدمات ارائه شده توسط شرکت را به درستی به مشتریان نشان می‌دهد.

اگر شرکتی که در این زمینه فعالیت دارد وبسایت نداشته باشد و یا وبسایتش طراحی ضعیفی داشته باشد، ممکن است انتخاب خوبی برای شما محسوب نشود. هنگامی که یک شرکت وبسایتی را طراحی می‌کند، نشان می‌دهد که قصد دارد برای مدت طولانی به کار خود ادامه دهد و می‌خواهد مشتریان جدیدی را به دست آورد. این موضوع همچنین نشان می‌دهد که آن‌ها به اندازه کافی به نظر مشتریان اهمیت داده و رضایت مشتری برای آن‌ها مهم است.


۶- مجموعه‌ای از غرفه‌های طراحی شده قبلی

هنگامی که مشتریان به دنبال خدمات طراحی غرفه‌ نمایشگاهی هستند، باید به دقت به مجموعه کارهای قبلی ارائه شده توسط شرکت مربوطه توجه کنند. نمونه کارهای قبلی به مشتریان دیدگاهی را نسبت به شرکت ارائه می‌دهد و به مشتری می‌گوید که آیا آن‌ها می‌توانند نتایج لازم را از طراح مورد نظر دریافت کنند یا خیر.

۷- جدول زمانی تکمیل پروژه

حتی معتبرترین شرکت‌های طراحی غرفه نمایشگاهی نیز اگر نتوانند در مدت زمان معین شده پروژه را تحویل دهند، نمی‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند. معمولا یک سال قبل از شروع یک نمایشگاه یا رویداد صنعتی، شرکت‌هایی که قصد حضور در این نمایشگاه‌ها را دارند باید جستجوی خود را برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات طراحی غرفه آغاز کنند.

با شروع زود هنگام شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که غرفه شما در نمایشگاه می‌تواند بسیار موفق عمل کند و برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب باشد و توجه آن‌ها را جلب کند.

۸- قیمت‌گذاری دقیق بر روی خدمات طراحی

هنگامی که به دنبال سازندگان غرفه هستید، باید قیمت خدمات مورد نیاز را در نظر بگیرید و با توجه به بودجه خود، از این خدمات استفاده کنید. با این حال برای انتخاب طراح نباید فقط بر اساس قیمت عمل کنید و سایر عوامل را نیز باید در نظر بگیرید. در حالی که قیمت‌گذاری یکی از عوامل اصلی به شمار می‌آید، اگر غرفه از کیفیت پایین برخوردار باشد و یا بازدیدکنندگان محدودی داشته باشد، ارزان بودن آن دیگر یک نکته مثبت محسوب نمی‌گردد.