ایده‌هایی برای طراحی غرفه نمایشگاهی و جذب مخاطب بیشتر

ایده‌هایی برای طراحی غرفه نمایشگاهی و جذب مخاطب بیشتر

با نزدیک شدن فصل برگزاری نمایشگاه‌ها، افرادی که می‌خواهند در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند، به دنبال طراحی غرفه نمایشگاهی منحصر به فردی هستند. از این‌رو می‌دانیم که با طراحی غرفه نمایشگاهی با توجه به نوع کسب و کار می‌توان نظر مخاطبان را جلب نمود. بنابراین طراحی غرفه نمایشگاهی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه برای شما چند ایده برای طراحی غرفه نمایشگاهی کسب و کار بیان نموده‌ایم.


ایده های برای طراحی غرفه نمایشگاهی کسب و کار خود

۱- اگر شما هم قصد طراحی غرفه نمایشگاهی برای شرکت در نمایشگاه‌های مرتبط با کسب وکار خود را دارید، به دنبال فضایی باز برای طراحی غرفه خود باشید، تا مخاطبان و افراد بازدیدکننده بتوانند با استراحتی کوتاه با تجارت و محصولات شما آشنا شوند. با این کار شما می‌توانید افراد زیادی را ترغیب به بازدید از غرفه نمایشگاهی خود نمایید.

۲- استفاده از اطلاعات و بنرهای نمایشی یکی دیگر از راهکارهای طراحی غرفه نمایشگاهی به شمار می‌آید. با توجه به آن که افرادی که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، افراد علاقمند به صنعت هستند، با ارائه اطلاعات و منابع مفید می‌توانید نظر آن‌ها را جلب نمایید.

۳- با استفاده از بنر با لوگوی شرکت و محل غرفه نمایشگاهی خود می‌توانید افراد زیادی را به سمت غرفه خود راهنمایی و هدایت نمایید تا از غرفه نمایشگاهی شما دیدن نمایند. این فرایند یکی از کاراترین اصول در طراحی غرفه نمایشگاهی برای بازدید بیشتر افراد از تجارت شما به شمار می‌آید.

۴- به عنوان بخشی از طراحی غرفه نمایشگاهی از طعم و بو استفاده نمایید. بدین منظور می‌توانید در غرفه نمایشگاهی خود پاپ کورن، قهوه، کوکی‌های تازه پخته شده با لوگوی کسب و کار خود از بازدید کنندگان پذیرایی نمایید. جالب است بدانید، افراد به بو حساس‌اند و واکنش نشان می‌دهند، شما با این کار می‌توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سمت غرفه خود بکشانید.

۵- با سفارش انواع آگهی‌های نمایشی با استفاده از طرح‌ها، اندازه‌ها و شکل‌های مختلف می‌توانید تبلیغات بیشتری در تمامی محیط نمایشگاه انجام دهید و برند و کسب و کار خود را به افراد معرفی نمایید و آن‌ها را به بازدید از غرفه کسب و کار خود ترغیب نمایید.

۶- از آن جایی که طراحی غرفه نمایشگاهی کاری بسیار سخت است، اما باید بدانید که از رنگ‌ها به صورت مناسب استفاده نمایید تا جذابیت منحصر به فردی را داشته باشد و افراد برای بازدید از آن جذب شوند. بنابراین رنگ‌های شاد متناسب با کسب و کارتان سبب جذب مشتری خواهد شد.

۷- در غرفه نمایشگاهی خود، بخشی از محیط را به گالری مرتبط با کسب و کارتان اختصاص دهید. در واقع یک سرگرمی برای افراد در نظر بگیرید تا با دیدن عکس‌ها جذب کسب و کار شما شوند و بدین وسیله می‌توانید کسب و کار خود را معرفی نمایید. این ایده بسیار جذاب و کارا است. عکس یکی از تاثیرگذارترین فرایندها در جذب مخاطب است.

۸- جالب است بدانید، در غرفه نمایشگاهی خود می‌توانید یک صندلی ماساژ، فعالیت‌های کاهش استرس، دستگاه فشار خون و... قرار دهید. این فرایند، نوعی بازاریابی برای کسب و کار شما به شمار می‌آید. افراد بسیاری وجود دارند، تا از استرس آن‌ها کمی کاسته شود و در همین حین شما می‌توانید محصول و یا کسب و کار خود را به آن‌ها معرفی نمایید. کمی استراحت، با چند ساعت قدم زدن، برای افراد امری ضروری است و استقبال زیادی از آن می‌نمایند.

۹- با استفاده از اجزای تعاملی می‌توانید حداکثر جذابیت را به غرفه نمایشگاهی خود اضافه نمایید و از بازدیدکنندگان بسیاری برای بازدید از غرفه تجارت خود دعوت نمایید. بدین صورت می‌توانید غرفه‌ای جذاب و منحصر به فردی را طراحی نمایید.

۱۰- شایان ذکر است، قبل از طراحی غرفه نمایشگاهی خود، باید تعداد افراد بازدید کننده را به طور میانگین، تخمین بزنید و نسبت به مخاطبان کسب و کار خود، مساحت و محل غرفه نمایشگاهی خود را انتخاب نمایید. اگر در این موضوع دقت کافی نداشته باشید، غرفه شما بیش از اندازه شلوغ خواهد شد و بازدیدکنندگان زیادی را به دلیل ازدحام بیش از حد در غرفه خود از دست خواهید داد. همچنین به نورپردازی غرفه خود نیز توجه بسیار زیادی نمایید، زیرا نور مناسب نیز سبب جذب مخاطب بیشتری خواهد شد.