ساخت غرفه نمایشگاهی برای فضای محدود

ساخت غرفه نمایشگاهی برای فضای محدود

هدف اصلی از ساخت غرفه نمایشگاهی، ارائه پیام برند شما و جذب مخاطبان است. نکته مهمی که در رابطه با نوع غرفه‌های نمایشگاهی وجود دارد، بودجه است. در واقع این عامل می‌تواند بزرگی یا کوچکی غرفه نمایشگاهی برند را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بسیار اتفاق می‌افتد که در نمایشگاه‌های مختلف، فضایی محدود برای معرفی برند به صاحبان مشاغل اختصاص داده شود. اما این امر نباید مانع از استفاده بهینه از فرصت پیش آمده شود. انتخاب یک طرح خلاقانه و به کارگیری ایده‌های جذاب در ساخت غرفه نمایشگاهی، به کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا برند خود را به خوبی معرفی کنند و از این طریق به گسترش کسب و کار خود بپردازند.

در مقاله پیش رو قصد داریم نکاتی در رابطه با غرفه‌سازی برای فضاهای کوچک و محدود را بیان کنیم. با به کارگیری این نکات صاحبان مشاغل با بازده بالایی از فرصت به دست آمده استفاده خواهند کرد.


انتخاب کالا یا خدمات اصلی در غرفه سازی

به طور کلی در نمایشگاه‌ها، غرفه‌های مربوط به تجارت‌های مختلف نشان‌دهنده شخصیت و کاراکتر تجارت موردنظر هستند. لذا دقت در ساخت غرفه نمایشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از رنگ‌ها، طرح‌ها و نورپردازی‌ها باید به گونه‌ای باشد که اهداف اصلی تجارت را بیان کند.

هنگامی که فضای محدودی در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌گیرد، قرار دادن کلیه محصولات یا خدمات در هنگام غرفه سازی، اقدامی کاملا اشتباه است. در چنین موقعیت‌هایی توصیه می‌شود که با استفاده از چندین طرح مینیمالیستی، تنها چند محصول منتخب از بین محصولات تجارت مورد نظر انتخاب شود.

انتخاب محصولات برای نمایش آن‌ها در غرفه‌های نمایشگاهی، باید به گونه‌ای باشد که به بهترین وجه حوزه کاری شرکت‌ها را نشان دهد. از طرفی استفاده از محصولات اصلی در غرفه سازی، موجب می‌شود که مخاطبان در مورد سایر محصولات تجارت مورد نظر کنجکاو شوند و در رابطه با آن‌ها نیز اطلاعات لازم را کسب کنند.

خلاقیت خود را نشان دهید!

هنگامی که فضای در اختیار تجارت برای ساخت غرفه نمایشگاهی محدود است، خلاقیت نقش اساسی را برای ارائه بهترین تصویر از تجارت موردنظر دارد. به طور کلی پیام اصلی غرفه و طراحی داخلی آن باید خلاقانه باشد.

استفاده از خلاقیت عاملی است که محدودیت فضا را کمرنگ‌تر می‌کند. استفاده از رنگ‌ها، نورهایی که مخاطبان را به سمت غرفه شما جذب می‌کند، از جمله نکاتی است که در غرفه سازی باید به خاطر داشته باشید. برای جذب هرچه بیشتر مخاطبان از راهکارهای مختلفی می‌توان استفاده کرد.

یکی از این روش‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی است. ارائه هدایایی که در آن‌ها از نام و برند تجارت شما استفاده شده است، مخاطبان بسیاری را به سمت غرفه های نمایشگاهی جذب می‌کند.

ترفندهایی برای بزرگ نشان دادن فضای محدود

از جمله نکاتی که برای بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای غرفه‌ها باید بدان توجه شود، توجه به رنگ‌ها و سایر جزئیات کوچک است که در ساخت غرفه نمایشگاهی با فضای محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی در غرفه سازی برای فضای محدود توصیه می‌شود که از پالت رنگی کم‌رنگ استفاده کنید.

همچنین استفاده از پنل‌ها یا جداکننده‌های شفاف نیز موجب می‌شود که فضای در اختیار تجارت‌های مختلف، بزرگ‌تر به نظر برسد. استفاده از کفپوش‌هایی به رنگ روشن نیز فضای در اختیار را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

استفاده از نمایشگرهای ویدیویی

هنگامی که فضای اندکی در اختیار تجارت‌ها قرار می‌گیرد، به کار بردن نمایشگرهای ویدیویی ایده‌ای جالب در ساخت غرفه نمایشگاهی است. با استفاده از چنین ایده‌ای تجارت‌های مختلف، کلیه محصولات خود را به نمایش می‌گذارند و حتی می‌توانند ویدیوهای تبلیغاتی خود را در این نمایشگرها به مخاطبان نشان دهند.

صفحه های نمایش گرافیکی

همانطور که می‌دانید تصاویر و گرافیک‌ها بهترین روش برای انتقال مفاهیم مختلف هستند. در ساخت غرفه نمایشگاهی می‌توان از طرح‌های گرافیکی ویژه که نشان‌دهنده محصولات یا خدمات کسب و کارهای مختلف هستند، استفاده کرد.

طرح‌های گرافیکی ایستاده نه تنها فضای کمتری را اشغال می‌کند، بلکه می‌تواند پیام تجارت‌های مختلف را به خوبی انتقال دهند و ایده‌ای است که می‌توان از آن در غرفه سازی استفاده کرد.

غرفه سازی به صورت ۳۶۰ درجه

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای غرفه سازی با فضای محدود، غرفه سازی به صورت ۳۶۰ درجه است. این ایده به تجارت‌ها کمک می‌کند که از همه طرف دیده شوند و بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. استفاده از فضای ۳۶۰ درجه سبب می‌شود که بتوان از فضای در اختیار نهایت استفاده را برد.

در نهایت باید بگوییم که استفاده از ایده‌هایی که ذکر شد، در ساخت غرفه نمایشگاهی سبب می‌شود که برند تجاری و محصولات و خدمات مربوط به آن به خوبی معرفی شوند. در نهایت مخاطبان با شناخت برند و آشنایی با محصولات برندها، به استفاده از آن‌ها روی می‌آورند.