ایده‌هایی برای طراحی غرفه نمایشگاهی

ایده‌هایی برای طراحی غرفه نمایشگاهی

هدف کلی طراحی غرفه نمایشگاهی این است که مخاطبان مناسب خود را بتوانید به خوبی و با یک نگاه جذب کنید. به خصوص برای برندهای جدید و ناشناخته، این نکته بسیار حائز اهمیت است که تنها استفاده از نام شرکت باعث رسیدن به این هدف نخواهد شد. مخاطبان معمولا ذهن خود را درگیر نام یک برند نمی‌کنند و نمی‌توانند از روی نام برند، حوزه کاری آن را بفهمند.

به همین خاطر، در صورتی که تنها نام برند را در غرفه ببینند به آن توجهی نمی‌کنند و به غرفه بعدی می‌روند. در این جا قصد داریم به بیان برخی نکات مهم در مورد جسورانه کردن و جذاب کردن طراحی غرفه‌های نمایشگاهی بپردازیم.


از برچسب‌های براق و با کیفیت برای معرفی برند استفاده کنید.

به عنوان یک قانون، سعی کنید از یک برچسب ۶ کلمه‌ای استفاده کنید که خواننده بتواند در ۳ ثانیه منظور آن را درک کند. پیام باید صادقانه باشد و بیش از حد نیز انتزاعی نباشد. اگر غرفه شما مربوط به یک برند جدید است، نام برند شما پس از پیام درج شده در برچسب ذکر شود. این کار می‌تواند در جلب مشتریان به غرفه شما موثر باشد. با مشخص کردن حوزه کاری برند در طراحی غرفه نمایشگاهی شما، می‌توانید دریابید که کسانی که به غرفه شما مراجعه می‌کنند، واقعا به دنبال برند و محصولات شما هستند.

یک شعار اصلی انتخاب کنید که در ذهن مخاطبان شما ماندگار شود.

دوست دارید بازدیدکنندگان غرفه شما، زمانی که به این غرفه فکر می‌کنند، چه چیز را به یاد آورند؟ به عنوان مثال، اگر شما قصد معرفی محصول جدیدی را دارید، باید سعی کنید این محصول را به بهترین شکل نمایش دهید تا در ذهن مخاطب حک شود.

انتخاب خود را بر روی دیوار پشتی غرفه نمایش دهید.

دیوار پشتی، نقطه کانونی غرفه‌های کوچک و متوسط است. از دیوار پشتی برای منتقل کردن مطلبی که می‌خواهید مخاطب شما آن را به خاطر بسپارد استفاده کنید. غرفه‌های بزرگ‌تر ممکن است دو دیوار پشتی (اگر در گوشه سالن باشند) داشته باشند. سعی کنید در زمان طراحی غرفه نمایشگاهی خود از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنید.

از طراحی‌های گرافیکی دیجیتالی استفاده کنید.

طراحی‌های گرافیکی دیجیتالی که بر روی صفحه‌های نمایش نشان داده می‌شوند، هنوز به اندازه گرافیک‌های چاپی سنتی گسترش نیافته‌اند. صفحه نمایش‌های دیجیتالی با تغییر عکس‌ها و تصاویر مختلف مانند لوگو یا ویدیوهای محصولات شما، می‌توانند توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و در طراحی غرفه نمایشگاهی شما بسیار موثر واقع شوند. با این حال، باید سعی شود تا تصاویر حول یک پیام مشخص تمرکز داشته باشند.

از کدهای QR استفاده کنید

با استفاده از کدهای QR، می‌توانید گرافیک‌های چاپی را کمی ارتقاء دهید. این کدها تصاویری به سبک بارکد هستند که مراجعه‌کنندگان می‌توانند با تلفن‌های هوشمند خود آن‌ها را اسکن کنند. با اسکن یک کد QR، مرورگر وب تلفن هوشمند صفحه‌ای در اینترنت، مثلا سایت برند شما، را باز می‌کند. مطمئن باشید که تجربه استفاده از کد QR تاثیر زیادی بر مخاطبان می‌گذارد.

از تعداد محدودی تصویر ساکن استفاده کنید.

به غیر از لوگوی برند، سعی کنید از استفاده بیش از حد از تصاویر و عکس‌های مختلف در زمان طراحی غرفه نمایشگاهی خود بپرهیزید. باید از عکس‌هایی استفاده کنید که در ۱ یا ۲ ثانیه تاثیر خود را در دید بازدیدکننده نشان دهد. برای عکس‌های بیشتر می‌توانید از کاتالوگ‌های مخصوص استفاده کنید اما غرفه شما جای استفاده از عکس‌های زیاد نیست. شما حتی می‌توانید اصلا از عکس و تصویر در غرفه خود استفاده نکنید.

از تعداد محدودی رنگ روشن در طراحی غرفه نمایشگاهی خود استفاده کنید.

یکی از قوانین دیگر در زمینه طراحی غرفه نمایشگاهی این است که حداکثر از ۳ رنگ استفاده کنید. دوباره این نکته را ذکر می‌کنیم که هدف شما باید تمرکز بر یک پیام کوتاه باشد و در کمترین زمان ممکن به بیننده انتقال پیدا کند. استفاده از تعداد زیادی از رنگ‌های مختلف ممکن است غرفه شما را شلوغ کرده و پیام اصلی را از ذهن بیننده خارج کند.

مقداری فضای خالی نیز در غرفه در نظر بگیرید.

یک قانون کلی برای طراحی غرفه نمایشگاهی این است که ۴۰ درصد فضای گرافیکی باید خالی باشد. بله درست است، یعنی حدود نیمی از فضای گرافیکی غرفه. فراموش نکنید که شما تنها یک شانس دارید تا برند خود را در ذهن مخاطب حک کنید. سعی کنید غرفه خود را با اطلاعات غیر ضروری خسته‌کننده جلوه ندهید.