اهمیت غرفه‌سازی در تبلیغات و توسعه کسب ‌و کار

اهمیت غرفه‌سازی در تبلیغات و توسعه کسب ‌و کار

از جمله هنرهای پرطرفداری که توجه عموم را جلب کرده، طراحی غرفه و غرفه‌ سازی است. مدرن بودن، سادگی و در عین حال جذابیت سازه از جمله اصول هنر غرفه‌سازی است تا بتواند بازخورد مطلوبی را ارائه دهد. انجام هرکاری از جمله غرفه‌سازی مستلزم انجام اقداماتی قبل از استارت کار است.

تمام مراحل غرفه‌سازی باید برنامه‌ریزی شده و با تجزیه ‌و تحلیل طراحی شود. از جمله مهم‌ترین دلیل صاحبان کسب ‌و کار برای شرکت در نمایشگاه معرفی برند و سازمان و توسعه فروش است. لذا لازم است پیش از حضور بایستی اقداماتی جهت غرفه‌سازی مطلوب انجام شود.


بازخورد مطلوب در غرفه ‌سازی تنها در طراحی و ساخت اساس غرفه نیست، بلکه شیوه نگاشتن محصولات و بنرها و حتی محل قرار گرفتن اپراتورها حائز اهمیت است. بازخورد مشتریان و جذابیت غرفه به هزینه تمام شده برای غرفه‌سازی و طراحی آن بستگی ندارد، زیرا با کم‌ترین هزینه ممکن اما با خلاقیت و طراحی مدرن می‌توان مخاطبان را مجذوب کرد.

ذکر این نکته ضروریست که هدف اصلی از حضور در نمایشگاه این است که مخاطب با یک نگاه دریابد شرکت چه محصول یا خدماتی ارائه می‌کند و تمایز شرکت ما با سایر برندها در چیست. در صورت امکان در غرفه‌های خود از میزهای بزرگ استفاده کنید، زیرا به مشتریان خود این امکان را می‌دهید تا محصولات را از نزدیک مشاهده و لمس کنند.

خلاقیت و ایده‌پردازی، کلید غرفه‌سازی موفق

هرچه اید‌ه‌پردازی در این چارچوب به‌روز و خلاقانه باشد، میزان بازدهی تبلیغات در جذب مشتری و توسعه فروش افزایش می‌یابد. برای جذب مخاطب در کوتاه‌ترین زمان، استفاده از نورپردازی حرفه‌ای و مناسب با محصول یا خدمت ارائه‌ شده، ضروری است. نورپردازی ناکارآمد موجب عدم جذابیت محصول و بی‌توجهی به غرفه شما می‌شود.

بدیهی ا‌ست که برای داشتن یک نورپردازی قوی بایستی از متخصصین در این زمینه کمک گرفت تا به یک طراحی و سازه مدرن و مجذوب‌کننده دست‌ یافت. همچنین نورپردازی قوی در غرفه ‌سازی به برجسته‌سازی محصولات در بین سایر رقبا کمک شایانی می‌کند ضمن اینکه به هزینه گزاف نیز احتیاجی ندارد. توجه داشته باشید که در تمام مراحل طراحی و غرفه‌سازی از مواد و محصولات باکیفیت استفاده کنید تا میزان جذب مشتری را افزایش دهید.

حتما برای شما هم پیش آمده که در بازدید از یک نمایشگاه برخی غرفه‌‌ها هیچ جذابیت و طراحی منحصر به فردی نداشته و فقط برای رفع تکلیف بنا شده‌اند، این‌گونه غرفه‌ها هیچ بازخورد مثبتی از سوی مخاطبان نخواهند داشت.

به خاطر داشته باشید: ۱. خلاقیت ۲. استفاده از نیروی متخصص ۳. بکارگیری متریال باکیفیت سه کلید طراحی و غرفه‌‌سازی قوی در نمایشگاه‌ست تا بازدهی مناسب داشته‌ باشد و وقت و هزینه نیز هدر نرود.

چند تکنیک کلی برای انجام غرفه‌‌سازی:

  • به‌کارگیری تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی
  • استفاده از چراغ‌های مدرن روز در دکور غرفه مانند ال‌ ای ‌دی‌ها و لوسترهای مناسب با سبک طراحی غرفه
  • به‌کارگیری مانیتورهای لمسی برای سهولت در دسترسی
  • استفاده از تصاویر حرفه‌‌ای و باکیفیت
  • متریال درجه یک و...

بدیهی است که هدف شما از صرف هزینه و زمان برای راه‌اندازی غرفه معرفی محصول و البته ماندگاری تبلیغات در ذهن مشتری است. لذا با رعایت نکات گفته‌‌ شده می‌توان در این حوزه موفق بود.

اهمیت تجهیزات نمایشگاهی در غرفه‌سازی

می‌‌دانیم که یکی از اهداف راه‌اندازی نمایشگاه برقراری رابطه و ارائه فرهنگ‌‌ها و تفکرات متفاوت میان خریداران و فروشندگان است. لذا صاحبان کسب ‌و کاری که قصد فروش محصولات یا معرفی خدماتی را دارند، لازم است در نمایشگاه مربوط به حیطه کاری‌‌شان غرفه اجاره کنند و بنا به میزان نیاز‌شان تجهیزات نمایشگاهی را اجاره کنند، زیرا بسیار مقرون‌ به ‌صرفه‌تر است و در عین حال سود مطلوبی به سرمایه‌گذار می‌رسد.

تجهیزات نمایشگاهی مورد نیازتان را می‌توانید با توجه به شرایطی که دارید اجاره کنید.

بسته به نوع طراحی غرفه و محصول یا خدماتی که ارائه‌ می‌کنید، می‌توانید لوازم مختلفی از جمله یخچال، وسایل سرمایشی و گرمایشی، ابزارپذیرایی، مبلمان، میزوصندلی، آب‌سردکن، چای‌ساز و تابلوهای تبلیغاتی را به‌صورت موقت اجاره کنید.

به‌منظور بازاریابی کسب‌ و کار می‌توان از نمایشگرهای دیجیتالی، پروژکتورها، کاتالوگ و... استفاده‌ کرد. این ابزارها به ‌منظور جذب مشتری استفاده می‌شود. توجه کنید که در روز نمایشگاه لازم است کاتالوگ‌ها را روی استندها قرار دهید تا بازدیدکنندگان دسترسی آسان به آن‌ها داشته‌ باشند. همچنین بهتر است یک میز کانتر اجاره کنید و فرم‌ها و برگه‌های لازم را روی آن قراردهید و از پشت کانتر پاسخگوی مراجعه‌کنندگان باشید.

برای داشتن یک غرفه جذاب از یک طراحی حرفه‌ای و جذاب استفاده ‌کنید، رنگ‌های زنده و هارمونی‌دار به‌کار ببرید، از شلوغ ‌کردن غرفه با وسایل اضافه پرهیز کنید. قفسه و ویترین‌ها ابزار مناسبی برای نظم دادن به فضای غرفه هستند. همچنین می‌توانید از پارتیشن برای جداسازی بخش‌های مختلف غرفه خود کنید.