7 ایده برای غرفه ‌سازی و طراحی غرفه نمایشگاهی با بودجه کم

7 ایده برای غرفه ‌سازی و طراحی غرفه نمایشگاهی با بودجه کم

یک غرفه ایده‌آل در نمایشگاه‌های تجاری باید برای بازدیدکنندگان جذاب و چشمگیر باشد، اما لزوما نیازی نیست که بودجه بسیار زیادی برای غرفه ‌سازی در نظر بگیرید. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های خلاقانه و مقرون به صرفه در غرفه ‌سازی، مخاطبان زیادی را به غرفه خود جذب کنید.

ایده‌های زیادی در زمینه ساخت غرفه نمایشگاهی با بودجه‌های کم وجود دارد که می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌های کوچک و تازه تاسیس بسیار مفید باشد. در این جا قصد داریم برخی از این ایده‌ها را مطرح کنیم. بنابراین، اگر قصد شرکت در نمایشگاهی را دارید و نمی‌توانید بودجه زیادی را برای غرفه ‌سازی در نظر بگیرید، این ایده‌ها را مطالعه نمایید.


اما قبل از آن، باید به یک سوال مهم در این زمینه پاسخ داد. آیا هزینه کردن برای شرکت در یک نمایشگاه تجاری کار درستی است؟ پاسخ به این سوال چندان سخت نیست، قطعا همینطور است. البته ما می‌دانیم که شما می‌خواهید بدانید دقیقا چه چیزی باعث می‌شود شرکت در نمایشگاه‌ها به ابزاری ضروری برای رقابت در بازار جهانی و معرفی کالاها و خدمات شرکت‌ها تبدیل شود.

به همین دلیل بد نیست تا نگاهی به برخی آمارهای موجود در این زمینه بیندازیم.

• از هر پنج شرکت کننده در نمایشگاه‌های تجاری، ۴ نفر دارای قدرت خرید هستند و قصد خرید دارند.

• تقریبا همه بازاریاب‌ها (۹۹ درصد از آن‌ها!) بر این عقیده‌اند که نمایشگاه‌های تجاری دارای ارزش منحصر به فردی در زمینه تبلیغات و بازاریابی نسبت به روش‌های دیگر هستند.

• شرکت‌کنندگان نمایشگاه‌های تجاری حدود ۸.۳ ساعت را صرف بررسی نمایشگرهای بزرگ می‌کنند.

موارد ذکر شده تنها برخی از نکات مهم شرکت در نمایشگاه‌های تجاری است. اما به هر حال از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید به آن‌ها توجه داشت. حال به توضیح برخی از مهم‌ترین ایده‌ها در زمینه غرفه ‌سازی و شرکت در نمایشگاه‌های تجاری با بودجه کم می‌پردازیم.

۱- نمایش برند و محصول خود با استفاده از بنرها و استندهای مناسب

می‌توان گفت بنرها و استندها مقرون به صرفه‌ترین ابزار برای استفاده در نمایشگاه‌های تجاری است. البته باید توجه داشت که انتخاب و طراحی بنر باید به درستی انجام شود. برخی ممکن است اهمیت زیادی به این کار ندهند اما باید بدانید که طراح‌های گرافیکی چشم‌نواز و اطلاعات مفید در مورد برند شما می‌تواند تاثیری فوق‌العاده بر مخاطب بگذارد و با دیدن بنر توجهش جلب شود.

استفاده از بنرهای دیواری و آویزی نیز علاوه بر استندها می‌تواند از فاصله دور توجه افراد را جلب کند. یکی از مزایای دیگر بنرها و استندها این است که شما می‌توانید در نمایشگاه‌های دیگر نیز از آن‌ها استفاده کرده و در نتیجه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

۲- استفاده نمونه‌هایی از محصولات در غرفه برای معرفی بهتر برند و محصول

استفاده از نمونه محصولات برای بازدید مشتریان و حتی در هنگام غرفه‌ سازی و طراحی غرفه، یک عنصر اصلی در یک رویداد موفقیت‌آمیز خواهد بود. این کار به منظور ارائه اطلاعات کافی به مشتریان در مورد محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت شما بسیار مفید است.

در واقع این کار بیشتر به منظور ترغیب و انگیزه پیدا کردن مشتریان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه برای خرید محصول انجام می‌شود.

۳- برندسازی با استفاده از هدایای تبلیغاتی

همانند استفاده از نمونه محصولات، استفاده از برخی کالاها و هدایای تبلیغاتی که هزینه چندانی نیز در بر نخواهند داشت، می‌تواند پیش نمایشی از برند تجاری شما برای مشتریان باشد. این هدایا معمولا در زمینه بازاریابی و تبلیغات بسیار موثر واقع می‌شوند. هدایای تبلیغاتی نشان می‌دهند که شما به مشتریان خود اهمیت می‌دهید و کسانی که این هدایا را دریافت می‌کنند آن را به عنوان نشانه‌ای از حسن نیت شما تلقی می‌کنند.

۴- استفاده از برخی بازی‌های جذاب

در زمان غرفه‌ سازی و طراحی غرفه نمایشگاهی، می‌توان فضایی را برای برخی بازی‌های قدیمی و نوستالژیک در نظر گرفت که برای بسیاری از افراد جذاب هستند. حتی می‌توان برای کسانی که برنده این بازی‌ها می‌شوند هدایایی را در نظر گرفت که نام و لوگوی برند شما بر روی آن‌ها حک شده باشد.

۵- ارائه خدمات اینترنتی

امروزه در اکثر کشورهای جهان، درصد زیادی از مردم دارای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند هستند و معمولا در اکثر مواقع مردم به دسترسی به اینترنت احتیاج دارند. با ارائه خدمات اینترنت رایگان، علاوه بر جلب توجه مشتریان، شما می‌توانید آن‌ها را به سایت شرکت خود هدایت کرده و برند خود را به صورت آنلاین به آن‌ها معرفی کنید. این کار معمولا هزینه چندان زیادی در بر نخواهد داشت اما در دید مشتری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.