7 اشتباهی که در زمان ساخت غرفه نمایشگاهی نباید انجام داد

7 اشتباهی که در زمان ساخت غرفه نمایشگاهی نباید انجام داد

اشتباهات جزئی از طبیعت بشر هستند. در حقیقت، آنچه که ما آن را تجربه می‌نامیم معمولا مجموعه‌ای از اشتباهات و دانش نهایی است که در مورد موضوعی به دست می‌آوریم. اما در اکثر مواقع بهتر است که در امور مختلف سعی کنیم از تجربیات دیگران استفاده کنیم.

بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند ساخت غرفه نمایشگاهی جدیدی را آغاز کنند، سعی می‌کنند به سرعت کار را آغاز نمایند و قبل از شروع کار به درستی درباره آن فکر نمی‌کنند. اما ما اکیدا توصیه می‌کنیم که عجله نکنید و ابتدا به طرح‌ها و نقشه‌های موجود بیاندیشید. از این طریق شما می‌توانید از بروز اشتباهاتی که در ساخت غرفه نمایشگاهی رایج است جلوگیری کنید. در این جا ۷ مورد از اشتباهات رایج در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی را ذکر خواهیم کرد.


۱- استفاده نامناسب از فضای غرفه نمایشگاهی

فضای نمایشگاه‌ها بسیار با ارزش است و باید حتی از کوچک‌ترین فضاهای آن‌ها نیز به درستی استفاده کرد. با این اهداف تبلیغاتی و بازاریابی در اولویت اول قرار دارند، باید به یاد داشته باشید که این اهداف عملیاتی نیز باشند. کلیه جعبه‌های خالی، بسته‌های پاره شده و تکه‌های نوار چسب باید قبل از زمان شروع به کار غرفه به محل دیگری انتقال داده شوند. در زمان ساخت غرفه برای غرفه‌داران باید فضایی جهت لباس عوض کردن، نوشیدن یک لیوان آب و استراحت در نظر گرفته شود.

۲- اضافه کردن موارد غیر ضروری

گاهی اوقات در زمان ساخت غرفه ممکن است وسوسه شوید تا هر نقطه خالی را با یک شئ اضافی پر کنید. این یک تصمیم کاملا اشتباه است و می‌تواند موجب کاهش فضاهای دیگر و همچنین زیبایی غرفه شود. به یاد داشته باشید که فضای بین اجسام درون غرفه تاثیر بسزایی در دید بازدیدکنندگان داشته و می‌تواند فضای داخلی غرفه را زیباتر جلوه دهد. این موضوع در طراحی و ساخت نمای بیرونی غرفه نیز صدق می‌کند.

۳- اهداف تعریف نشده

شرکت در یک نمایشگاه به خودی خود یک هدف نیست. قبل از شرکت در یک نمایشگاه باید هدف از شرکت در آن را تعریف کرد و طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی باید بر اساس این هدف مشخص انجام گیرد. ممکن است هدف شما از شرکت در نمایشگاه، معرفی محصول جدید خود باشد و یا ممکن است بخواهید برای یادآوری برند خود به شرکت‌های دیگر و رقابت با آن‌ها در نمایشگاه شرکت کنید.

برخی شرکت‌ها نیز ممکن است اهداف دیگری را از حضور در نمایشگاه دنبال کنند. هر کدام از این اهداف نیازمند رویکردهای متفاوت است. بنابراین، طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی مناسب تنها برای زیبایی کار شما نیست، بلکه نوعی ابزار برای کار شما به شمار آمده و باید به طور صحیحی انجام شود.

۴- جذب مخاطب اشتباه

هر نوع از ارتباطات تبلیغاتی و بازاریابی شامل تعریف مخاطب هدف است. در حقیقت این کار اولین گام در هر نوع فعالیت بازاریابی است و شرکت در نمایشگاه و طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی غرفه نمایشگاهی باید جذاب باشد، اما نکته اصلی در این زمینه این است که نوع طراحی غرفه باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان درستی را جذب نماید.

به عنوان مثال، استفاده از وسایلی مانند آکواریوم همراه با ماهی‌های گوناگون در ساخت غرفه قطعا می‌تواند نظر افراد زیادی را جلب کند، اما این افراد ممکن است به خدمات و محصولات شما علاقه‌ای نداشته و صرفا برای دیدن آکواریوم وارد غرفه شما بشوند. این کار قطعا باعث کاهش مشتریان شما خواهد شد.

بنابراین، هرگاه خواستید عنصر جدیدی را به طراحی غرفه خود اضافه کنید، دقت داشته باشید که این عنصر برای مخاطبان خاص شما جذاب است یا خیر.

۵- استفاده بیش از حد از کلمات

این یکی از اشتباهات رایج در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاه است. برخی شرکت‌ها سعی می‌کنند تمام توضیحات لازم در مورد محصولات و خدمات خود را در قالب کلمات به بازدیدکنندگان ارائه دهند. به کار بردن متن و کلمات زیاد در طراحی غرفه کار درستی نیست. بهتر است سعی شود در طراحی غرفه از پیام‌های کوتاهی که بازدیدکنندگان به راحتی و در زمان بسیار کوتاه آن را درک می‌کنند، استفاده شود. معمولا این پیام‌ها نباید از ۵ کلمه طولانی‌تر باشد.

۶- عدم توجه به مسیر حرکت بازدیدکنندگان

این مورد به خصوص برای غرفه‌هایی که در گوشه‌های سالن‌های نمایشگاه‌ها هستند باید مورد توجه قرار گیرد. باید دقت شود که بازدیدکنندگان از کدام مسیرها بیشتر عبور می‌کنند. معمولا طراحان حرفه‌ای غرفه‌های نمایشگاهی می‌دانند که کدام مسیرها در نمایشگاه شلوغ‌تر هستند و سعی می‌کنند غرفه‌های موجود در این مسیرها را برای کار خود انتخاب کنند.

بنابراین مشورت با طراحان حرفه‌ای در زمان ساخت غرفه نمایشگاهی می‌تواند از بروز چنین مشکلات و اشتباهاتی پیشگیری کند.

۷- علائم نامشخص

حجم بالای اطلاعات و علائم موجود در نمایشگاه‌ها معمولا باعث گیج شدن و سردرگمی بازدیدکنندگان می‌شود. علائمی که در طراحی و ساخت غرفه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند مانند یک فانوس دریایی بازدیدکنندگان را به سمت اهدافشان راهنمایی کنند. اگر علائمی که استفاده می‌کنید به اندازه کافی واضح و قابل درک باشند، می‌توانید در شلوغی نمایشگاه مخاطبان خود را به درستی جذب کنید.