شش نکته برای آن که غرفه نمایشگاه شما از نظر بصری جذاب باشد.

شش نکته برای آن که غرفه نمایشگاه شما از نظر بصری جذاب باشد.

برای هر کسب و کار بزرگ یا کوچک، ظاهر غرفه نمایشگاهی فرصت مناسبی برای تولید آگاهی از برند و دیدار با مشتریان آینده است. مهم نیست برای اولین بار است می‌خواهید شروع به ساخت غرفه نمایشگاهی کنید و یا قبلا غرفه سازی را انجام داده‌اید، ظاهر غرفه شما یکی از مهم‌ترین موارد است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بنابراین، جلب توجه مخاطبان، یکی از اصلی ترین هدف‌های شما قبل از شروع نمایشگاه تجاری است. لازم به ذکر است، این کار با طراحی غرفه نمایشگاهی، برای شروع غرفه سازی است. در ادامه نکات مهمی که باید برای در هنگام ساخت غرفه نمایشگاهی در نظر گرفته شود را بیان شده است.


اندازه غرفه را متناسب با کسب و کار خود انتخاب نمایید.

یکی از اصلی‌ترین نکات در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی موفق، استفاده از فضای اندازه است. درواقع هرچه فضای شما بیشتر باشد، به راحتی می‌توانید از المان‌های بیشتری برای معرفی کسب و کار خود استفاده نمایید. لازم به ذکر است بیان شود، اگر فضای بزرگی برای غرفه سازی خود انتخاب می‌کنید باید از تمام فضا استفاده نمایید، در غیراین‌صورت دارا بودن فضای خالی در غرفه نمایشگاهی ظاهر خوبی به همراه ندارد و حس خوبی را به مخاطبان انتقال داده نمی‌دهد.

بنابراین با دقت زیاد، متناسب با کسب و کار خود، فضای مورد نیاز برای ساخت غرفه نمایشگاهی خود را انتخاب نمایید تا مخاطبان به راحتی بتوانند در آن قدم بزنند و با کسب و کار شما آشنا شوند.

بهترین موقعیت مکانی در نمایشگاه را برای غرفه خود انتخاب نمایید.

هدف هر کسب و کاری برای ساخت غرفه نمایشگاهی این است که مخاطبان زیادی را به سمت غرفه خود جذب نمایند، بنابراین اگر موقعیت اشتباهی برای غرفه خود انتخاب نمایید استراتژی بازاریابی شما به خطر می‌افتد. لازم به ذکر است، مکانی را برای ساخت غرفه نمایشگاهی خود انتخاب نمایید که در منطقه پر ترافیک نمایشگاه باشد. در صورت امکان سعی کنید، مکان غرفه خود را در نزدیکی در ورودی انتخاب کنید.

حتماً به برند خود توجه داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمان طراحی غرفه نمایشگاهی به آن توجه داشته باشید، نمایش برند کسب و کار خود است. توجه داشته باشید، مخاطبان باید بتوانند هویت کسب و کار شما را از دور تشخیص دهند. بنابراین توصیه می‌کنیم با خلاقیت زیاد سعی کنید برند خود را معرفی نمایید و توجه مخاطبان را بدین صورت جلب نمایید.

در ساخت غرفه نمایشگاهی از رنگ‌های جسورانه و روشن استفاده نمایید.

در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی سعی کنید از رنگ‌های شاد و روشن استفاده نماید. به یاد داشته باشید، با انتخاب رنگ‌های جسورانه می‌توانید توجه حضار را جلب نمایید و برای بازدید به سمت غرفه خود آن‌ها را تشویق نمایید. جالب است بدانید، با این فرایند توانسته‌اید یک نوع بازاریابی نیز انجام دهید.

توجه به تعاملی بودن غرفه

افراد به طور میانگین حدود ۸ ساعت زمان خود را درنمایشگاه‌ها برای بازدید از غرفه‌های نمایشگاه صرف می‌کنند.بنابراین تلاش کنید با مخاطبان ارتباط برقرار نمایید و نظر آن‌ها را جلب نمایید. با رعایت این نکته به راحتی می‌توانید ترافیک غرفه خود را افزایش دهید و خاطره به یادماندنی را برای بازدیدکنندگان خود رقم بزنید. امروزه در نمایشگاه‌های تجاری این نکته به یک مؤلفه بزرگ تبدیل شده است.

ارائه یک تجربه تعاملی به بازدیدکنندگان، آن‌ها را ترغیب می‌کند تا در غرفه شما مدت طولانی‌تری ماندگار شوند و درباره محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. در حال حاضر برخی از روندهای تعاملی محبوب که در غرفه‌های نمایشگاهی استفاده می‌کنند عبارتنداز: نمایشگرهای لمسی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ... است. براساس آمار می‌توان این گونه بیان نمود، غرفه‌هایی که از این روند تعاملی استفاده نموده‌اند، مشتریان بیشتری را جذب کرده‌اند.

به بازدیدکنندگان هدیه دهید.

آخرین نکته‌ای که در ساخت غرفه نمایشگاهی باید به آن توجه داشته باشید، هدیه دادن به بازدیدکنندگان است. واضح و بدیهی است که همه افراد علاقمند هستند در هنگام بازدید از غرفه نمایشگاهی هدیه‌ای دریافت نمایند به راحتی می‌توانید محصولات و یا خدمات خود را بدین صورت تبلیغ نمایید، همچنین ثابت شده است این نوع تبلیغ بسیار موثر شناخته شده است. در واقع یک تبلیغ خوب محسوب می‌شود، تا افراد در حین و بعد از کنفرانس در مورد کسب و کار شما صحبت کنند.