نکات لازم برای حضور در نمایشگاه

نکات لازم برای حضور در نمایشگاه

طراحی غرفه نمایشگاهی یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای حضور در نمایشگاه حائز اهمیت است. نمایشگاه محلی است که افراد حضور پیدا می‌کنند تا کسب و کار خود را به افراد معرفی نمایند. بدین صورت می‌توانند مخاطبان بیشتری را شناسایی نمایند. بنابراین در هنگام طراحی غرفه نمایشگاهی باید ذهنی خلاق داشته باشید.

غرفه نمایشگاهی باید گونه‌ای طراحی شود که افراد زیادی را به خود جذب نماید تا از خدمات و محصولات شما دیدن نمایند. بنابراین در ادامه نکاتی لازم و ضروری برای طراحی و نصب غرفه نمایشگاهی بیان شده است. 


۱- در نظر گرفتن بودجه

طراحی غرفه نمایشگاهی ممکن است هزینه‌های زیادی را شامل شود، بنابراین باید همان ابتدا به این مورد توجه نمایید. اگر هزینه‌های خود را از همان ابتدا کنترل نکنید، ممکن است پس از طراحی و راه‌اندازی غرفه نیز هزیه اضافی داشته باشید. هزینه‌‎هایی که برای طراحی و راه‌اندازی غرفه لازم است: هزینه چاپ بوروشور، کاتالوگ، تبلیغات، مبلمان، حمل و نقل و .....

لازم است بیان شود، جزئی‌ترین هزینه‌ها را نیز در زمان محاسبه بودجه برای طراحی غرفه نمایشگاهی را حتما در نظر بگیرید. شاید هزینه‌های کم و جزئی خیلی به چشم نیاید، اما در آخر کار و جمع شدن با سایر هزینه‌ها می‌تواند، برای کسب و کار شما هزینه زیادی را محتمل شود.

۲- در نظر گرفتن ابعاد لازم برای غرفه

گاهی اوقات برای نصب بنرهای تبلیغاتی به فضای بیشتری لازم دارید، در این صورت باید از همان ابتدا به این مساله توجه نمایید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید غرفه تجاری با ابعاد ۱۰*۱۰ طراحی و راه اندازی نمایید، لازم است قبل از شروع به کار، قوانین و دستورالعمل‌های نمایشگاه را مطالعه نمایید. حتما بررسی کنید که نصب بنرهای تبلیغاتی در هر جای غرفه و یا نمایشگاه امکان پذیر است یا خیر و سپس با توجه به این موضوع می‌توانید برای تبلیغات غرفه و کسب و کار خود برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشید. شاید یا خود بگویید یک غرفه نمایشگاهی ۱۰*۱۰ کوچک است و به راحتی نمی توان از هر گونه تبلیغی استفاده نمود. اما هر غرفه ۱۰*۱۰ اگر خلاقانه و اصولی طراحی شود می‌تواند به یک غرفه نمایشگاهی خیره‌کننده‌ای تبدیل شود.

فراموش نکنید، طراحی غرفه نمایشگاهی خود نیز یک تبلیغ برای کسب و کار در نمایشگاه است. این سایز غرفه برای کسب و کارهای کوچک و کم هزینه گزینه بسیار مناسبی است.

۳- برنامه ریزی لازم را انجام دهید.

قبل از راه‌اندازی و طراحی غرفه نمایشگاهی حتما برای خود برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشید. بررسی کنید ببینید، قبل از انجام این کار بودجه کافی، ابزار و دانش لازم را دارید یا خیر. همچنین اگر می‌خواهید طراحی غرفه و راه‌اندازی آن را به افراد دیگری بسپارید، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید و اطمینان حاصل نمایید تا قبل از شروع نمایشگاه کار طراحی و نصب غرفه به پایان برسد.

۴- محل غرفه خود را از قبل مشخص کنید.

قبل از طراحی غرفه نمایشگاهی لازم است، محل غرفه خود را در نمایشگاه مشخص و رزرو نمایید. برای طراحی غرفه نمایشگاهی لازم است از نمایندگان فروش غرفه اندازه غرفه را بپرسید و به طراح خود اطلاع دهید تا با طراحی غرفه نمایشگاهی برند شما را با توجه به سایز غرفه شما انجام دهد. همچنین می‌توانید مشاهده نمایید که در اطراف غرفه شما چه کسب و کارهایی هستند.

رقیبان شما در کدام قسمت نمایشگاه، چه نوع غرفه‌ای تهیه کرده‌اند. غرفه‌های بزرگ‌تر به شما اجازه می‌دهند تا تبلیغات بیشتر و طراحی منحصر به فردی را داشته باشید. دقت داشته باشید، اگر غرفه بزرگی را انتخاب می‌کنید باید هزینه بیشتری نیز برای دکوراسیون آن در نظر بگیرید. لازم است بیان شود، با نصب تبلیغات‌ بنری جذاب و بروشورهای گرافیکی خاص توجه بازدیدکنندگان را جلب نمایید.

۵- طراحی ساده اما جذاب

طراحی غرفه نمایشگاهی هرچه ساده‌تر باشد، مخاطبان پیام کسب و کار شما را راحت‌تر متوجه می‌شوند. بنابراین تصور نکنید، هرچه غرفه شما پیچیده‌تر باشد، مخاطب بیشتری جذب می‌کنید. در واقع هرچه طراحی غرفه ساده‌تر و خلاقانه‌تر باشد، تاثیر بیشتری بر مخاطب دارد.

۶- غرفه‌های گوشه سالن نمایشگاه

جالب است بدانید، پر بازدیدترین غرفه در نمایشگاه، غرفه‌های گوشه نمایشگاه هستند، اما برای اجاره و یا خرید آن هزینه زیادی نسبت به سایر غرفه‌ها باید پرداخت نمایید. اگر هزینه پرداخت اجاره غرفه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از غرفه‌های گوشه برای کسب و کار خود انتخاب نمایید و در نهایت تاثیر آن را بر روی افزایش تعداد مخاطبان خود خواهید دید.

جمع بندی

سالانه در کشورمان تعداد زیادی نمایشگاه با موضوعات مختلف برای هر کسب و کاری برگزار می‌شود. نمایشگاه‌ها یکی از راه‌های جذب مخاطب و معرفی کسب و کارهای تازه به مردم است. اما به یاد داشته باشید برای جذب مخاطب تنها غرفه داشتن در نمایشگاه مهم نیست، لازم است طراحی غرفه نمایشگاهی برند شما منحصر به فرد و جذاب باشد.